כידוע, ערבית היא שפה רשמית במדינת ישראל. עם זאת, לעיתים קרובות לא מקפידים מוסדות השלטון השונים על פרסום בערבית, המחויב על פי חוק.
לאחרונה, החל המוקד להגנת הפרט לטפל בסוגיית השלטים האלקטרוניים המוצבים בחלק מתחנות האוטובוסים בירושלים. בשלטים מוצגים מספרי הקווים, יעדיהם וזמן ההגעה הצפוי שלהם אל התחנה, אולם רק בעברית ובאנגלית.
ביום 16.1.2014
פנה המוקד למנכ"ל "תכנית אב לתחבורה י-ם" בדרישה להציג את המידע שבשלטים האלקטרוניים גם בשפה הערבית. המוקד הדגיש את החשיבות המיוחדת לנושא דווקא בירושלים, עיר שרבים מתושביה דוברי ערבית, שאינם יכולים להיעזר במידע החיוני המוצג בשלטים.
תחילה הופתעו בצוות תכנית אב לתחבורה י-ם על היעדר הכיתוב בערבית, שכן במסגרת המכרז להצבת השילוט האלקטרוני בירושלים, התחייב הקבלן, במפורש, להתקין שלט המאפשר תצוגה בעברית, אנגלית וערבית. ב
תשובה לפניית המוקד, דיווח צוות התכנית כי בעקבות הפנייה נדרש הקבלן לדאוג להצגת המידע בערבית בהקדם האפשרי, והוא יעשה זאת תוך חודשיים-שלושה לכל היותר. לצורך כך, החלו במקביל עבודות במשרד התחבורה, שיאפשרו את שידור המידע גם בשפה הערבית, ובעתיד יוכלו גם השלטים האלקטרוניים במקומות אחרים בארץ להציג מידע בערבית.