המוקד להגנת הפרט - למרות התחייבויות העבר, בסניפי בנק הדואר ממשיכים לסרב לפתוח חשבונות לפלסטינים: המוקד דורש מהבנק לוודא שמדיניותו המוצהרת מיושמת בפועל
חזרה לעמוד הקודם
20.04.2015

למרות התחייבויות העבר, בסניפי בנק הדואר ממשיכים לסרב לפתוח חשבונות לפלסטינים: המוקד דורש מהבנק לוודא שמדיניותו המוצהרת מיושמת בפועל

לאחר שנתקל ביותר ויותר מקרים שבהם בנקים בישראל מסרבים באופן גורף לאפשר לפלסטינים, החיים בישראל משך שנים באופן חוקי, לפתוח חשבון בנק, פנה המוקד להגנת הפרט בתחילת 2014 אל המפקח על הבנקים ואל מנכ"ל בנק הדואר, בדרישה להורות על שינוי מיידי של המדיניות המפלה או, לחלופין, להסביר על פי אילו הוראות חוק או נהלים פועלים הבנקים כאשר אינם מאפשרים לפלסטינים להימנות על לקוחותיהם.

בנק הדואר השיב כי מבחינתו, אין למנוע מפלסטינים המתגוררים בישראל כדין לפתוח חשבון.

במקביל הודיע בנק ישראל למוקד, כי באוגוסט 2014 ייכנס לתוקפו צו חדש, לפיו פלסטינים שיעמדו "בתנאים מסוימים", ביניהם הצגת כרטיס מגנטי מטעם המינהל האזרחי, יוכלו לפתוח חשבון בנק בישראל .

למרות התחייבויות אלה, מקבל המוקד בחודשים האחרונים תלונות על סירוב פקידי בנק בסניפים שונים של בנק הדואר לפתוח חשבון לפלסטינים. המוקד פנה אל הבנק, פירט מקרים של סירוב לפתיחת חשבון מהעת האחרונה והבהיר, כי לא מדובר בבעיה נקודתית באחד הסניפים או בחוסר מודעות לחוק של פקיד מסוים, אלא במדיניות כללית. המוקד דרש, כי הבנק יפתח חשבונות לכל אותם אנשים שפרטיהם מופיעים במכתב, וכן כי הבנק יחזור ויבהיר לעובדיו בכל הסניפים כי ניתן לפתוח חשבונות לפלסטינים השוהים בישראל כדין. בנוסף דרש המוקד לתלות מודעות בסניפי הבנקים השונים, המיידעות את הציבור על האפשרות לעשות זאת.

נושאים קשורים